Facebook Feed

قد يكون من الصّعب توضيح الآثار السلبية من الألغام والمخلفات الحربية، للأطفال في المراحل العمرية الابتدائية، إلا أن هذا التوضيح ليس صعباً على أعضاء الفريق العربي الاستشاري لأعمال الألغام! إذ عقد الفريق العربي جلسة للتوعية من خطر الألغام والمخلفات الحربية في إحدى مدارس محافظة درعا السّوريّة.
في هذا الفيديو، نرى المدرّب "محمّد طباشة" يوضّح الآثار المترتبة على الأطفال في حال تعاملوا مع الألغام والمخلفات الحربية، محفّزاً الأطفال على استعمال خيالهم.
Usually it’s difficult to clarify the negative effects of mines and ERWs for children in primary levels. But, this clarification is easy for AMACC members! While AMACC held a risk education session in a primary school in Dar’a Governorate. They used an interactive approach to clarify concepts.
In this video, we see the trainer “Mohammad Tabasha” while clarifying the negative effects that children may suffer from in case of handling mines and ERWs through encouraging children to use their imagination.
... See MoreSee Less

View on Facebook

RE in Syria
عقد الفريق العربي الاستشاري لأعمال الالغام جلسة تفاعلية في إحدى المدارس في مدينة نوى في محافظة درعا. قامت هذه الجلسة على التفاعل مع الأطفال، وذلك لتعزيز التوعية من خطر الألغام والمخلفات الحربية.
في هذا الفيديو، يمكننا رؤية المدرّب "أنس الغزاوي" يقود هذه الجلسة، برفقة المدربّين "هلال العيسى" و "ماجدة نايف".

AMACC held an interactive session at a school in Nawa city in Dar’a governorate. The session was based on the interaction with children
in order to develop the awareness of risks of mines and ERWs.
In this video, let’s see the trainer “Anas Al-Ghzawi” leads the session with the trainers “Helal Al-Essa” and “Majida Nayef”.
... See MoreSee Less

View on Facebook

Arab Mine Action Consultancy - AMACC shared their RE- Jordan. ... See MoreSee Less

#RE_in_Jordan #برنامج_التوعية_من_مخاطر_المخلفات_الحربية_والألغام_في_الأردن Celebrating the anniversary of the #Risk_Education_RE_Project, AMACC woul...

View on Facebook

#RE_in_Jordan #برنامج_التوعية_من_مخاطر_المخلفات_الحربية_والألغام_في_الأردن

Celebrating the anniversary of the #Risk_Education_RE_Project, AMACC would like to great thanks all those who support and contribute the success of this humanitarian and constructive work, helping in disseminating and raising the culture of RE to the Syrian refugees.
“The Project has been financed by the Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Slovenia and its Development Cooperation program through ITF Enhancing Human Security”.
This video summarizes the activities of RE team in 2017
ITF Enhancing Human Security
Slovenian Ministry of Foreign Affairs / Ministrstvo za zunanje zadeve RS

بمناسبة مرور عام على مشروع التوعية من مخاطر الألغام و المخلفات الحربية, تتقدم الشركة بجزيل الشكر لكل من ساهم في إنجاح هذا العمل الإنساني البناء و نشر ثقافة الخطر من مخاطر الألغام و المخلفات الحربية لتوعية اللاجئين السوريين
المشروع مدعوم من الوزارة الخارجية السلوفانية و البرنامج الإنمائي التعاوني عن طريق صندوق (ITF)
يلخص الفيديو نشاطات فريق التوعية لعام ٢٠١٧
... See MoreSee Less

View on Facebook

تتقدم أسرة الفريق العربي الاستشاري لأعمال الالغام من الجميع بأسمى آيات التهنئة بمناسبة حلول العام الجديد ،و يدعو الله ان يعيدها على العالم و على بلدنا بالخير و الأمن و الأمان تحت ظل الراية الهاشمية . ... See MoreSee Less

View on Facebook

Publications